ارزان ترین سنگ برای کف پارکینگ

هنگام خرید سنگ کف پارکینگ باید به مواردی توجه داشته باشید تا مناسب ترین سنگ کف پارکینگ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که از آنجایی که کف پارکینگ بیشتر از دیگر قسمت های ساختمان در معرض رفت و آمد است، باید سنگی انتخاب کنید که بیشترین مقاومت سایشی را نسبت به دیگر سنگ ها داشته باشد.

از دیگر ویژگی های مهمی که هنگام خرید سنگ کف پارکینگ باید به آن توجه داشت، مقاومت آن در برابر لکه و آلودگی است. یک سنگ مناسب برای کف پارکینگ باید به راحتی شسته شده و آلودگی های سطح آن پاک شوند.

البته لازم به ذکر است که یکی از موضوعات دیگری که در خرید سنگ کف پارکینگ اهمیت زیادی دارد، بودجه در نظر گرفته شده برای خرید سنگ است و اغلب مشتریان با توجه به بودجه ای که دارند، اقدام به خرید می کنند. بهتر است با توجه به بودجه خود سنگی خریداری کنید که بیشترین مقاومت را داشته باشد.

قیمت انواع سنگ پارکینگ

قیمت انواع سنگ پارکینگ با توجه به موارد مختلفی می تواند تغییر کند. به عنوان مثال قیمت سنگ طبیعی نسبت به قیمت سنگ مصنوعی کف پارکینگ بیشتر است. ابعاد سنگ پارکینگ در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. به عنوان نمونه قیمت سنگ رمپ پارکینگ که در ابعاد کوچک تری ساخته می شوند، نسبت به سنگ های داخل پارکینگ با ابعاد بزرگ تر قیمت بیشتری دارند.

نوع سنگ و ویژگی های آن نیز فاکتور مهمی در تعیین قیمت سنگ ها به شمار می رود. به عنوان مثال قیمت سنگ گرانیت کف پارکینگ با قیمت سنگ تراورتن متفاوت است. می توانید برای اطلاع از لیست قیمت های انواع سنگ پارکینگ و خرید ارزانترین سنگ کف پارکینگ می توانید با کارشناسان ما در نوین استوار در تماس باشید.

ویژگی های سنگ پارکینگ

پارکینگ یکی از پر رفت و آمد ترین قسمت های هر ساختمان است. علاوه بر آن فشار و ضربات مکانیکی نیز ممکن است از طرف خودروها به بخش های مختلف پارکینگ وارد شود. با توجه به این موارد سنگی که برای پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد، باید مقاومت فشاری و مکانیکی، سختی و استحکام بالایی داشته باشد.

علاوه بر آن سنگ پارکینگ باید سطح مناسبی داشته باشد تا خودرو ها به راحتی بتوانند روی آن حرکت کرده و جا به جا شوند. از مهم ترین ویژگی هایی که سنگ های پارکینگ باید داشته باشند می توان به ضد آب و ضد لغزش بودن آن ها اشاره کرد.

ضخامت سنگ نیز از جمله مواردی است که باید در انتخاب سنگ پارکینگ به آن توجه داشت. ضخامت این سنگ ها باید متناسب با کف پارکینگ انتخاب شود. لکه پذیری سنگ های پارکینگ باید در حداقل ترین حالت ممکن قرار داشته باشد تا در صورت روغن ریزی و ایجاد دیگر آلودگی ها از سمت خودرو ها به راحتی قابل تمیز شدن باشد. همچنین سنگ های پارکینگ باید در برابر سرما و گرما مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

انواع سنگ پارکینگ

سنگ های مختلفی به عنوان مصالح پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ هایی که ویژگی های ذکر شده را دارا باشند، می توانند به عنوان نوعی سنگ مناسب برای پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرند. سنگ های متنوعی با طرح، رنگ، جنس و ویژگی های منحصر به فرد وجود دارند که گزینه های خوبی برای ساخت پارکینگ می باشند. در ادامه برخی از این سنگ ها را معرفی خواهیم کرد.

سنگ گرانیت کف پارکینگ

سنگ گرانیت یکی از متداول ترین سنگ هایی است که به عنوان مصالح برای ساخت کف پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ مقاوم بوده و دوام و طول عمر زیادی دارد.

سنگ گرانیت در برابر انواع آلودگی ها و مواد اسیدی مقاومت بسیار بالایی دارد. بهترین انواع گرانیت شامل گرانیت نطنز، گرانیت نهبندان و گرانیت مروارید می باشند.

سنگ مرمریت برای کف پارکینگ

مرمریت یکی از سنگ هایی است که استفاده از آن برای پارکینگ، انتخابی مدرن محسوب شده و اغلب با سبک های معماری نوین همخوانی دارد. سنگ مرمریت جزو سنگ های رنگ های روشن و بافت متراکم دارد. سنگ مرمریت ممکن است شباهت ظاهری زیادی به سنگ های تراورتن داشته باشد. اما این سنگ سنگین تر از سنگ تراورتن بوده و جذب آب کمی دارد.

سنگ مرمریت مقاومت و استحکام بالایی در برابر شرایط مختلف دارد ولی اغلب قیمت بیشتری نسبت به دیگر سنگ ها دارد و از همین رو بسیاری ترجیح می دهند از دیگر سنگ های ارزان تر استفاده کنند.

سنگ دهبید کف پارکینگ

سنگ دهبید یکی از متداول ترین سنگ های مرمریت است که برای کف پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع طرح و رنگ در سنگ های دهبید بالاست و قیمت آن نیز مناسب تر از انواع دیگر سنگ است. این موارد باعث شده است این سنگ ها به فراوانی مورد استفاده قرار بگیرند. سنگ دهبید در برابر ضربه و سایش مقاومت خوبی از خود نشان داده و به راحتی شسته می شود.

از مهم ترین ویژگی های دهبید که آن را برای کف پارکینگ مناسب کرده است، عایق بودن آن در برابر آتش می باشد. از همین رو از این سنگ می توان به عنوان سنگ دیوار پارکینگ نیز استفاده کرد.

سنگ دهبید
ارزان ترین سنگ برای کف پارکنیگ

سنگ کریستال کف پارکینگ

سنگ کریستال در برابر رطوبت و شرایط محیطی مختلف مقاومت بالایی دارند و از همین رو می توانند گزینه مناسبی برای کف پارکینگ باشند. اگرچه این سنگ ها اغلب رنگ روشن دارند؛ اما در برابر لکه و شرایط اسیدی و قلیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

سنگ تراورتن برای کف پارکینگ

سنگ تراورتن نوعی سنگ آهکی است که استفاده های زیادی در قسمت های مختلف ساختمان دارند. پارکینگ از دیگر قسمت هایی است که برای ساخت آن گاهی از سنگ تراورتن استفاده می شود. این سنگ ها اگرچه مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف دارند؛ اما به دلیل در معرض سایش بودن، این سنگ به مرور زمان دچار کاهش ضخامت و فرو رفتگی های فراوان می شود. از همین رو این نوع سنگ اغلب برای ساخت کف پارکینگ مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید ارزان ترین سنگ برای کف پارکینگ با ما تماس بگیرید.

پیمایش به بالا