سنگ دهبید کرم

در بحث سنگ های ساختمانی سنگ دهبید یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی  می باشد و این معروفیت به خاطر جنس خاص و قیمت مناسب این سنگ است و یکی از بهترین انتخاب ها برای ساختمان لوکس و هتل یا ملک تجاری شما است .

سنگ دهبید چیست؟

سنگ دهبید در خانواده سنگ های مرمریت قرار می گیرد و به همین دلیل سنگ مرمریت دهبید خوانده می شود .

همانطور که می دانید، مرمریت ها از مرغوب ترین سنگ های ساختمانی هستند که کیفیت فوق العاده و ویژگی های منحصر به فردی دارند .

انواع سنگ دهبید را برای نمای داخلی ساختمان ها و در واقع دکوراسیون داخلی به کار می برند و باید توجه داشته باشید که سنگ دهبید مناسب فضای بیرون و نمای ساختمان نمی باشد .

نام دهبید از نام شهری ک معدن اول این نوع سنگ در آنجا بود گرفته شده است . شهرستان صفاشهر که نام دیگر ان خرمبید است از دو شهر خرمی و دهبید تشکیل شده و معادن سنگ دهبید در این شهرستان است .

انواع سنگ دهبید

سنگ های زیادی با نام سنگ دهبید شناخته می شوند.

دهبید چاه مرغی

دهبید چاه مرغی در واقع قدیمی ترین معدن سنگ دهبید است و به دهبید اصلی معروف است قیمت های این سنگ معمولا بالاتر از بقیه دهبید هاست . تولیدات معدن دهبید چاه مرغی معمولا به صورت خام صادر می شود و بقیه تولیدات در دهبید به صورت انحصاری تولید و فراوری می شود .رنگ این سنگ از کرم روشن تا کرم تیره متغییر است .

سنگ دهبید شایان

سنگ دهبید شایان یکی از معروف ترین دهبید ها می باشد و این معروفیت را مدیون تولید بالا معدن شایان می باشد.

معدن شایان در 50 کیلومتری جنوب شهر دهبید است و یکی از بزرگترین معادن مرمریت ایران می باشد . رنگ این سنگ از کرم روشن تا کرم تیره ملایم است و از نظر جنس سنگ با دوام ولوکسی می باشد . این سنگ در شهر دهبید به خاطر فاصله کم تا معدن به صورت عمده فراوری می شود و در همه سایزی با کیفیت عالی و صادراتی قابل تامین می باشد .

دهبید ماربل تامین کننده این سنگ در سایزهای کوچک و اسلب می باشد.

سنگ دهبید زارع

سنگ دهبید زارع یکی دیگر از انواع سنگ های دهبید است. معدن این سنگ در جنوب شرقی شهر دهبید واقع شده. دهبید زارع از نظر رنگ و جنس بسیار سنگ مرغوبیست و رنگ این سنگ از کرم روشن تا کرم تیره متغیر است

سنگ دهبید زارعی به خاطر یکدست بودن و پاک بودن سورت آن بسیار محبوب است

دهبید حسن آباد

دهبید حسن آباد یک سنگ دهبید دیگر است . از ویژگی های سنگ دهبید حسن آباد رگه های کریستالی بسیار زیبا می باشد . دهبید حسن آباد نزدیک ترین معدن به شهر دهبید است. اگر به دنبال سنگ دهبید با قیمت مناسب هستید دهبید حسن آباد یک گزینه مناسب است .

سنگ مرمریت انگورک دهبید

سنگ مرمریت دهبید انگورک ظاهری شبیه به سنگ های دهبید چاه مرغی دارد و بیشتر با رنگ و طرح های روشن یا حتی سفید در بازار پیدا می شود. در این سنگ ممکن است رگه های صورتی کمرنگی هم وجود داشته باشد که با خیس شدن سنگ بیشتر خودشان را نشان می دهند. دهبید انگورک از نظر جنس عالی می باشد و مناسب کف و پله است .معدن این سنگ در 15 کیلومتری شهر دهبید است.

سنگ مرمریت دهبید مارفیل

سنگ مرمریت دهبید مارفیل از نظر طرح شبیه مرمریت دهبید حسن آباد است . و از نظر زمینه بسیار به سنگ شایان شباهت دارد . این سنگ سلامت بسیار خوبی دارد و از نظر قیمت نسبت به بقیه دهبید های کرم مناسب است . دهبید ماربل تولید کننده این سنگ در همه سایزی می باشد

سنگ مرمریت دهبید کوه سفید

سنگ مرمریت کوه سفید یکی از سنگ های دهبید است . این سنگ از نظر رنگ از همه دهبید ها روشن تر است و در واقع روشن ترین سنگ مرمریت ایران است .

دهبید آرین

مرمریت دهبید آرین از نظر رنگ و طرح بسیار شبیه دهبید زارعی می باشد زیرا معدن دهبید آرین و دهبید زارعی به هم متصل است .این سنگ در همه سورت در شهر دهبید تولید می شود .

“]سنگ دهبید شایان سنگ دهبید شایان 80*80

پیمایش به بالا