هر متر سنگ چند کیلو گرم است؟

 

سنگ مرمریت مشکی

سنگ‌های مرمریت یکی از سنگ‌های ساختمانی هستند که در طرح و رنگ‌های مختلفی در ساختمان به کار گرفته می‌شوند. یکی از رنگ‌های پرکاربرد سنگ مرمریت، رنگ مشکی است. انواع سنگ مرمریت مشکی یکی از جذاب‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که در دکوراسیون داخلی و در برخی موارد در بیرون ساختمان استفاده می‌شود. در فرایند ساخت و طراحی دکوراسیون داخل و خارج ساختمان داشتن اطلاعاتی در مورد رنگ سنگ‌ها و کاربرد هر یک ضروری می‌باشد. به همین منظور در این مطلب به بررسی سنگ مرمریت به رنگ مشکی و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

مرمریت مشکی دارای هویت و شکوه خاصی است. این سنگ ‌به دلیل داشتن ترکیبات کربنی به رنگ مشکی درآمده است و علاوه بر مزایای فراوانی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. انواع سنگ مرمریت مشکی حاصل دگرگونی سنگ آهک تحت دما و فشار بالا می‌باشد.

سنگ‌های مرمریت درصد بالایی کلسیم دارند که میزان آن در رنگ‌های مختلف آن متفاوت است. اکثر سنگ‌های مرمریت به رنگ مشکی در زمینه خود رگه‌هایی به رنگ سفید و طلایی دارند که باعث زیباتر شدن آن‌ها می‌شود. این سنگ‌ها قادر به انتقال احساس گرمی و پختگی می‌باشد. به همین دلیل می‌توان از آن در سبک‌های مختلف معماری استفاده کرد.

وزن هر متر مربع سنگ مرمریت مشکی با ضخامت 2 سانتی متر50 تا 55 کیلو گرم است.

 

سنگ مرمریت کرم

سنگ مرمریت دهبید انواع مختلفی دارد که دارای رنگ های کرم روشن تا بژ می باشند و از طرفداران زیادی در میان طراحان دکوراسیون داخلی و کارفرمایان به دلیل زیبایی خیره کننده و کیفیت بالا برخوردار است.

سنگ دهبید در سورت های مختلف تولید میشود که سورت سوپر آن از کیفیت بالا و زیبایی چشمگیری برخوردار است.تعیین دقیق قیمت هر سنگ بسته به نوع درجه بندی و ابعاد سنگ دارد.

رنگ های سنگ مرمریت دهبید:

  • کرم روشن مایل به سفید
  • کرم ساده
  • کرم مایل به بژ
  • کرم طرح دار
  • کرم گل یخی

وزن هر متر مربع سنگ مرمریت کرم با ضخامت 2 سانتی متر47 تا 50 کیلو گرم است.

 

تراورتن

تراورتن یک سنگ طبیعی فوق‌العاده مقاوم و فشرده است که به میزان زیادی در ساخت و ساز استفاده می‌شود. تراورتن یک سنگ رسوبی آهکی است که عمدتا از مواد معدنی کربنات کلسیم ساخته شده است. نام تراورتن هم از واژه “tiburtinus” گرفته شده است.

سنگ تراورتن یکی از پراستفاده‌ترین مصالح ساخت و ساز برای رومی‌ها بوده تا جایی که تا چندی پیش به نام تراورتن رومی هم شناخته می‌شد. در میان مشهورترین بناهای تاریخی جهان که با سنگ تراورتن ساخته شده‌اند، نمی‌توان از کولوسئوم، کلیسای سنت پیتر و یا آبنمای تروی یاد نکرد.

این سنگ به علت تنوع رنگی بسیار بالایی که دارد در صنعت ساخت و ساز بسیار پرکاربرد است.

وزن هر متر مربع سنگ تراورتن با ضخامت 2 سانتی متر 40 تا 45 کیلو گرم است.

 

 

پیمایش به بالا