ضخامت استاندارد سنگه پله،سنگ نما،سنگ کف

سنگ ساختمانی در ضخامت های مختلف بریده می شوند. برای مثال پله ها با ضخامت ۳ سانتیمتر، سنگ نما با ضخامت تقریبی ۱٫۶ سانتیمتر، سنگ های کف با ضخامت ۱٫۸ سانتیمتر و برخی از سنگ ها نیز با ضخامت ۴ سانتیمتر یا بالاتر بریده می شوند.

البته عدد ضخامت کارخانه ها به علت های مختلف اندکی متفاوت است اما این تفاوت بیشتر از ۲ میلیمتر نخواهد بود. در ایران به علت دقیق نبودن دستگاه ها و همچنین پایین بودن تکنولوژی آنها نمی توان سنگ را از حد مشخصی نازک تر برید.

نازک شدن سنگ باعث می شود وزن ساختمان تا حد زیادی پایین بیاید و در نتیجه دوام آن بیشتر شود.

دلیل ضخامت بیشتر پله این است که به علت رفت و آمد بر روی آن امکان شکستن لبه های آن وجود دارد. ضخامت ۳ سانتیمتر باعث می شود این مشکل کامل مرتفع شود. ضخامت کمتر سنگ بر روی نما نیز به این علت است که وزن ساختمان تا حد ممکن کاهش یابد.

سنگ هایی که با ضخامت بیشتر از ۴ سانتیمتر بریده می شوند بیشتر در طرح های رومی و برای درست کردن پیشانی مورد استفاده می باشند.

در چین و دیگر کشورها سنگ با ضخامت ۲ میلیمتر نیز قابل دسترس خواهد بود و این به تقاضای مشتری بستگی دارد. ضخامت های دیگر نیز به راحتی قابل دستیابی است.

بنابریان اگر مشتری ضخامت خاصی مد نظر داشته باشد با تنظیم دستگاه ها به راحتی آن را تولید می کنند و بعد از آن ضخامت را به اندازه اصلی اش بر می گردانند. البته این کار در ضخامت های بالای ۱٫۵ سانتیمتر در ایران نیز قابل دسترس خواهد بود.

 

پیمایش به بالا